Ekonomi

Havacılıkta uçuşları erteleyecek yedek parça krizi

ABD ve Avrupa’daki havayolları, motor üreticisi Pratt & Whitney’in (P&W) geçen ay bir geri çağırma açıklamasının ardından uçuş iptallerini önlemek için ikame kesintiler bulmak için yarıştı.

P&W’nin Temmuz ayında Airbus uçaklarından binden fazla motorun sökülmesi ve denetlenmesi gerekeceğini açıklaması, ABD’de Spirit Airlines, JetBlue Airways ve Hawaiian Airlines ve Avrupa’da Wizz Air dahil olmak üzere çok sayıda havayolunu uçuş programlarını değiştirmeye veya uçuşlarını askıya almaya zorladı. yüzeyleri.

Birçok havayolu operasyonlarını değiştirdi

Açıklamanın ardından Wizz Air, büyüme hedefini düşürürken bazı uçuşları veya güzergahları geçici olarak askıya almayı düşündüğünü belirterek, motor sorunlarının bakım operasyonlarını baskı altına aldığı uyarısında bulundu.

Spirit Airlines bu ay yatırımcılara, uçacak daha az uçakla, dördüncü çeyrekte ve 2024’ün başlarında muhtemelen gereğinden fazla personel olacağını söyledi.

JetBlue CEO’su Joanna Geraghty, bu ay yatırımcılara, şirketin gelecek ay uçaklardan önemli sayıda motor kaldırmanın etkilerini en aza indirmek için motor kiralamak istediğini söyledi.

Geraghty, “Mevcut olan tüm önlemleri kendi başımıza almaya çalışıyoruz ancak bildiğiniz üzere arz çok sınırlı” dedi.

P&W, belirli motor segmentlerini üretmek için kullanılan metaldeki kirlenmenin çatlaklara neden olabileceğini keşfettikten sonra geri çağırmayı yayınladı. Konuyla ilgili açıklama yapan çatı kaplama firması Raytheon Technologies (RTX), şirketin 3.000 adet dişli turbofan motorunun yaklaşık 1.200’ünün planlanandan önce muayene edilmesi gerektiğini duyurdu. Bu denetimlerden yaklaşık 200 tanesi Eylül ortasına kadar gerçekleştirilecek.

2016 yılında tanıtılan GTF motoru, dünyanın en çok satan uçağı olan Airbus A320neo dar gövde jetinde kullanılabilecek iki motordan biri olarak biliniyor. Melius Araştırma Analisti Rob Spingarn, geri çağırmalar RTX’in nakit akışını tehdit ederken, P&W’nin sağlam bir büyük ticari motor üreticisi olarak prestijinin zarar görmesi nedeniyle durumun çok daha kötü sonuçlara yol açabileceğini belirtti.

RTX, havayollarını hasar için tazmin etme sözü verdi

Öte yandan RTX, zarar gören havayollarını tazmin etme sözü verdi. Şirket CEO’su Greg Hayes, geçen ay bir toplantıda geri çağırmanın ne RTX ne de P&W için varoluşsal bir tehdit olmadığını, ancak “pahalı” olacağını kabul etti.

Büyük motor üreticileri Boeing ve Airbus, yeni uçak talebini karşılamakta zorlanırken, uçak motoru tedariki bir yılı aşkın süredir sınırlı düzeyde.

Danışmanlık firması IBA’ya göre, 57’den fazla havayolunun park edilmiş veya depolanmış GTF ile çalışan uçakları var.

Veri sağlayıcı Cirium tarafından yapılan analiz, şu ana kadar teslim edilen GTF ile çalışan A320 filosunun yaklaşık yüzde 11’inin şu anda park halinde olduğunu ortaya çıkardı, bu oran CFM International tarafından üretilen rakip Leap motorları ile çalışan uçaklar için yüzde 2’nin biraz üzerinde. .

Park halindeki bu uçakların yaklaşık üçte biri, iflas davası süresince faaliyetleri askıya alınan Hindistan havayolu şirketi Go First’e ait.

Sorun, havayollarını yetersiz kapasite ile bırakabilir

Cirium’un danışmanlık firması Ascend Leader Rob Morris, P&W motorlarının geri çağrılmasının “havayollarını potansiyel olarak yetersiz bırakan istenmeyen yeni bir sorun” olduğunu söyledi.

Wizz, geri çağırma nedeniyle yaz büyüme hedefini yıllık yüzde 30’dan yüzde 25’e düşürdü. Havayolunun CEO’su József Váradi, bunun tedarik zinciri sorunlarına katkıda bulunduğunu söyledi. Váradi, çok az yedek motor ve sıkı onarım programlarıyla mevcut durumun, “uçak mevcudiyetini ve operasyonların bütünlüğünü etkileyen önemli bir sorun olduğunu kaydetti.

Eski uçaklara olan talep arzı aşıyor

Ancak havayolları artan seyahat talebini karşılamak için kiralama sürelerini uzatmaya devam ettikçe eski uçaklara olan talep arzı aştı.

Dünyanın en büyük kiralayan şirketi AerCap’in CEO’su Aengus Kelly, ikinci çeyrekte kullanılmış uçak satışlarının yaklaşık yüzde 40’ının, pandemi öncesindeki yüzde 20’ye kıyasla havayollarına gittiğini belirtti. AerCap’in ikinci çeyrek varlık satışlarının yüzde 40’ını temsil eden motorlar da önemli bir talep görüyor.

Uzmanlar, havacılıktaki temel arz ve talep dengesizliğinin birkaç yıl sürebileceğine dikkat çekiyor.

akpinar-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu