Haber

Mercedes-Benz eActros300 Türkiye’de test edilecek

Mercedes-Benz’in ilk elektrikli ağır hizmet kamyonu eActros’un yol testleri, Mercedes-Benz Türk Ar-Ge ekipleri tarafından Aksaray Ar-Ge Merkezi’nde gerçekleştirilecek. Mercedes-Benz Türk Trucks Ar-Ge Müdürü Melikşah Yüksel, Aksaray Ar-Ge Merkezi’nin sıfır emisyon projeleri kapsamındaki araçlar için test merkezlerinden biri olduğunu belirterek; Yürüttüğümüz çalışmalar ve üstlendiğimiz ek küresel sorumluluklarla, çatı şirketimiz Daimler Truck’ın karbon nötr taşımacılık sağlama hedefine hızla ilerlemesine önemli katkılar sağlıyoruz” dedi.

Daimler Truck, 2039 yılına kadar Avrupa, Japonya ve Kuzey Amerika’da sadece karbon nötr araçlar sunma hedefiyle çalışmalarına devam ediyor. Daimler Truck’ın önde gelen üretim ve Ar-Ge merkezlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk, çatı firmasının hedeflerini yürüttüğü değerli projeler. Tüm dünyaya kamyon yol testi ve mühendislik hizmeti veren Mercedes-Benz Trucks’ın ana merkezi olan Aksaray Kamyon Fabrikası bünyesindeki Ar-Ge Merkezi de sıfır emisyon kapsamındaki araçlar için test merkezlerinden biri oldu. projeler. Global sorumluluklarına her geçen gün bir yenisini ekleyen Mercedes-Benz Türk, bu doğrultuda ilk ağır sınıf elektrikli kamyon unvanına sahip eActros300’ün yol testlerini de gerçekleştiriyor. eActros’un yol testleri önümüzdeki dönemlerde daha uzun menzilli versiyonlara sahip araçlarla devam edecek.

Hedef, 2050 yılına kadar karbon nötr ulaşımı sağlamaktır.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Mercedes-Benz Türk Kamyon Ar-Ge Müdürü Melikşah Yüksel şunları söyledi:   “2050 yılına kadar karbon nötr taşımacılık sağlamayı hedefleyen Daimler Truck, bu kesin hedef doğrultusunda uzun yıllardır yatırım yapıyor. Yürüttüğümüz çalışmalar ve üstlendiğimiz ek küresel sorumluluklar ile çatı şirketimizin bu hedeflere hızla ilerlemesine değerli katkılar sağlıyoruz. Mercedes-Benz Trucks’ın araçlarını sıfır emisyon projeleri kapsamında test etme ve dünya yollarına onay verme yetkisine sahip olan Ar-Ge merkezimiz, eActros’un yol testlerini de gerçekleştirmeye başladı. Önümüzdeki dönemlerde daha uzun menzilli versiyonlara sahip araçlarla bu testleri yapmaya devam edeceğiz. Elektrikli araçlara yönelik altyapı çalışmalarımızda ilk adımımızı 2022 yılında devreye aldığımız iki adet 350 kw’lık elektrikli şarj istasyonu ile attık. Yeni şarj ünitesi yatırımıyla ülkemizde bir ilki gerçekleştiren şirketimiz tam şarjlı olarak çalışmalarına devam edecek. elektriğin geleceği için.”

  Gerçek kullanım koşullarında test edilecek

400 km menzile sahip eActros’un yol testlerini gerçekleştirecek olan Aksaray Ar-Ge Merkezi, elektrikli kamyonları oluşturan bileşenlerin ve yazılımların fonksiyonlarını ve ömürlerini gerçek kullanım kuralları çerçevesinde test edecek. Test aşamasında belirlenen bulguları global geliştirme deneme grubuna aktaracak olan Ar-Ge ekipleri, geliştirme potansiyellerini de belirleyerek, yıldız araçları en yüksek kalitede müşterilere sunmak için çalışacak. Araç tipleri dikkate alınarak farklı kategorilerde test rotalarını küresel müşteri kullanım koşullarını simüle edecek bir formda belirleyen Mercedes-Benz Türk, 1-2 yılın ortasında 4 aracın da iklim koşullarını karşılayarak testler gerçekleştirecek. Söz konusu yollarda mevsimler. Halihazırda test edilen araçların ilk etapta araç başına yılda ortalama 150 bin km yol kat etmesi planlanıyor.

350 kw şarj ünitesi ile Türkiye’de ses getirdi.

Daimler Kamyon’un sıfır emisyonlu taşımacılıkta çatı şirketi hedefleri doğrultusunda çalışan Mercedes-Benz Türk, 2022 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası’nda 350 kW’lık iki adet şarj ünitesini devreye aldı. Türkiye’nin ilk 350 kW kapasiteli ağır vasıta şarj istasyonları olan ünitelerin devreye alınması. Mercedes-Benz Türk, şarj ünitesi yatırımlarına 2023 yılında da devam edecek.

Mercedes-Benz kamyonların tek yol testi onay merciidir.

Mercedes-Benz marka kamyonlar için tüm dünyada tek yol testi onay mercii olan Aksaray Ar-Ge Merkezi, kamyon ve kamyon modüllerini son teknolojik ekipmanlarla birçok testten geçirerek geleceğin araçlarının geliştirilmesinde kilit rol oynuyor. ve yazılım. Müşteri kullanımına uygun hale getirilen ve belirlenen kilometreler boyunca gerçek yol koşullarında, güvenilirlik ve fonksiyon testlerine tabi tutulan araçlar, Ar-Ge Merkezi’nde yer alan atölyede test ediliyor. Araçların haftalık bakımlarının, modül entegrasyonlarının ve onarım faaliyetlerinin gerçekleştirildiği atölyede bulunan makas ve şaft ömrü test stantları, Mercedes-Benz Trucks bünyesinde gerçek yol koşullarında testlerin yapılabileceği tek merkez konumunda. Aksaray Ar-Ge Merkezi, test araçlarını, özel olarak belirlenmiş sekiz kategoride ve 30’dan fazla güzergahta, küresel kullanım koşullarına uygun olarak, şehir içi ve şehir içi müşteri koşullarında test ediyor. Merkezin Mekatronik Departmanında ayrıca kamyonlarda kullanılacak yeni teknoloji sürüş asistanları ve güvenlik sistemleri de test ediliyor. Her bir uzun yol test aracında bulunan dijital ölçüm sisteminden elde edilen ham araç verileri, kamera görüntüleri ve çeşitli sinyaller bir sonraki adımda işlenmiş bilgiye dönüştürülerek Ar-Ge grupları tarafından analiz edilerek detaylı bir şekilde raporlanmaktadır. Aksaray Test Merkezi, sadece araçların değil, farklı dünya pazarları için üretilen Mercedes-Benz kamyonlarda kullanılan araç modüllerinin ömür ve dayanıklılık testlerini de gerçekleştiriyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

solhan-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu